torstai 26. maaliskuuta 2015

5# Keskiviikko 25.3.-15 ja Torstai 26.3.-15

Keskiviikkona käytiin Hillan kanssa kävelyllä kärryjen kanssa. Käveltiin paljon metsässä ja lopuksi käytiin vielä kävelemässä alatienlenkki. Hilla meni todella hyvin ja saatiin pieni hikikin päälle vaikka kävelyä vain mentiikin.



Matkan pituus: 6.62km
Matkan kesto: 00:52:10
Keskinopeus: 7.1km/h

Tänään vuorostaan käytiin ratsastamassa. Tarkoitus oli että käydään kerran kiertämäässä hiittirata ja otetaan siellä hieman ravia ja lopuksi mennään vielä metsään kävelemään. Hiittiradalla kaikki oli aluksi todella hyvin, Hilla ravasi todella sievää pientä ravia, kunnes ensimmäisen kerran jalat menivät sekaisin. Siitähän Hilla vallan innostuikin, kun jouduin jatkuvasti hidastamaan, jotta saataisiin taas raville. Hiittisuoran auetessa Hilla päätti, että nyt laukataan, yritin hidastaa, mutta neiti vain puri kuolaimelle ja halusi laukata. Lopulta luovutin hidastamisen suhteen ja annoin neidin laukata, hiittisuoran lopussa Hilla jo hidastikin ja kaikki oli taas kunnossa. Hiittiradalta kun päästiin pois, oli aika suunnata metsään kävelemään mäkiä ja näin me tehtiinkin, siellä kaikki oli taas kunnossa. Huomaa, että nämä kevyet viikot hieman innostavat Hillaa, sillä koskaan ennen ratsastus ei ole ollut noin hankalaa mitä se tänään oli.

4# Välitietoja

Pieni katsaus siihen miten Hillan valmennussuunnitelma etenee:
     Hillan ensimmäinen valmennusviikko (vko 10) ei mennyt ihan suunnitelmien
     mukaan, kuten ehkä bloginkin puolelta huomaa, ettei silloin paljon kirjoiteltu.
     Tarkoitus oli, että minä liikuttaisin Hillan sillä viikolla lähestulkoon kokonaan
     itse, mutta kuitenkin tilanteet muuttuu ja näin ollen Hilla ei sillä viikolla
     liikkunut kuin kolme kertaa viiden kerran sijasta.


     Vko 11 olin lomalla, samoin ajotuntien opettajat, joten oli erittäin hankala
     saada Hilla liikkumaan, kuitenkin onnekseni tallivuorolaiset 
     suostuivat käydä ajamassa Hillan sillä viikolla. Käsittääkseni tämä viikko meni 
     aikalailla suunnitelman mukaan.


     Vko 12 en ajanut Hillaa kertaakaan itse, vaan neiti liikkui silloin ajotunneilla.
     Viikko meni kuulemma hyvin. Tälläiset tiedot olen itselleni saanut kyseisestä 
     viikosta; "Hillan raskas treeniviikko (vko12) sujui hyvin, hevonen oli meneväinen.
     Tiistaina palauttelulenkillä lähti taas kenkä oej ja kavio pääsi hieman
     lohkeamaanKeskiviikkona Hilla kengitettiin ja balanssi saatiin kohdalleen. 
     Torstaina ajettiin raskaampi lenkki oppituntien puitteissa ja perjantaina 
     palauttelua ratsastaen Maijan HHyo14 toimesta.

keskiviikko 4. maaliskuuta 2015

3# Tiistai 3.3.-15

Eilen ohjelmassa oli jälleen käyntiä jarrukärryillä ympäri metsää. Lumien sulaessa ja kevään lähestyessä oli meidän pakko kayttää viimeinenkin lumi hankitreeniin. Hilla oli koko matkan todella rento, huomasin myös miten paljon hevonenkin tykkää, kun saa liikkua hieman muuallakin kuin hiittiradalla.



Matkan pituus: 4.95km
Matkan kesto: 00:43:00

Keskinopeus: 6.9 km/h

maanantai 2. maaliskuuta 2015

2# Maanantai 2.3.-15

Tänään alkoi Hillan varsinainen valmentaminen. Valmentaminen aloitettiin kevyellä viikolla, joka sisältää kävelyä ja ratsastusta.

Tänään ohjelmassa oli käyntilenkki painavilla jarrukärryillä sisältäen ylä- ja alamäkiä. Hilla oli jatkuvasti sitä mieltä, että olisi mukavampaa, jos ei tarvitsisi kävellä, vaan saisi mennä hieman lujempaa, kuitenkin loppujen lopuksi päästiin yhteisymmärrykseen siitä, onko kyseessä käynti- vai ravilenkki.

Matkan pituus: 4.35km
Matkan kesto: 00:32:21
Keskinopeus: 8.1km/h